onsdag den 23. april 2008

Ting #10

Der er bunker af fotos i Flickr, også fra både danske og udenlandske biblioteker. Selv fra Næstved Hovedbibliotek var der et (godt nok med nogle meget tomme montrer). Ved at se fotos fra Malmö Stadsbibliotek fik jeg helt lyst til at komme over at se det i virkeligheden. Det er lidt svært at finde billeder fra lokalområdet når man skal bruge engelske søgeord, og tags'ne dækker heller ikke nødvendigvis indholdet. Da jeg søgte på forfatternavnet "Charlotte Blay", kom der et par fotos af en klasse på udflugt - tilsyneladende uden CB. Men fx af Lillian Boutté (som jeg har oplevet til en god aften i Næstved Jazzklub) var der en masse fotos. Linket til at "opleve" gav næsten for små fotos til at det var nemt at overskue hvad man kunne opleve. Flickr bærer præg af at være lavet af "gud og hvermand" sådan forstået at tags absolut ikke behøver at dække indholdet. Men sådan siger jeg nok bare fordi jeg er miljøskadet - måske bliver jeg mere overbærende når jeg selv har prøvet at lægge fotos på!

Ingen kommentarer: